perjantai 2. syyskuuta 2011

Hammaskipua

Yöllä herätään itkemään ja viereen pitää päästä nukkumaan.
Yleensä se tarkoittaa sitä, että äiti tai isä nukkuu loppuyön sohvalla.
Olen kova pyörimään yöllä. Aamu ei ala hymyllä, vaan yleensä kyynelillä.
Päivällä mikään ei huvita, sylissä pitää olla.
Itkua ja harmitusta.
Päiväunille menen itkun kanssa ja sieltä herään itkun kanssa.
Syliin on taas pakko päästä, välillä mennään pois, vedetään levyksi
lattialle ja huudetaan, että naapuritkin varmasti kuulee.
Mikään ei kelpaa minulle, en tahdo syödä, en tahdo juoda.
Älä puhu minulle, äläkä edes katso minuun päin.
Pidä vaan sylissä ja yritä olla hengittämättä, tässä on hetken
aikaa hyvä olla, kunnes taas alkaa sattumaan niin paljon, että
minun on pakko huutaa puoli tuntia täyttä kurkkua päin sinun naamaa.
En tykkää, kaikki kiukuttaa. Ei jaksa väsyttää, koskee ja sattuu.
Minulla ei ole kivaa ja minä teen ettei sinullakaan ole kivaa.

Ps. Tomille tulee hampaita,
neljä kappaletta,
kaikki kerralla,
kaikki kulmahampaat.
Viikko on ollut vaikea,
ehkä ensi viikko on parempi?

Mukavaa viikonloppua!



Kuva on otettu yksi ilta. Kello oli 18.00 illalla.
Katsottiin teeveetä. Tomi nukahti isin viereen.
Äiti siirti sänkyyn 19.00 aikoihin ja Tomi heräsi seuraavan
aamuna 8.10.. Koville ottaa ♥





3 kommenttia:

  1. Voi pientä! Toivottavasti tulisivat nopeasti läpi ne hampaat ja lakkaisivat vaivaamasta :)
    Annatko muuten noihin kulmahampaisiin kipulääkettä vai mitkä asiat teillä helpottavat, sylin lisäksi? :)
    -Elisa

    VastaaPoista
  2. Elisa: Syli on oikeastaan ainut mikä helpottaa.
    Hetkeksi. Ei sekään aina. Olen koittanut antaa porkkanaa jyrsittäväksi ja kylmää imeskeltäväksi, mutta ei kelpaa eikä auta kipuun. Yöksi olen antanut särkylääkettä, pakko että saadaan edes jotenkin nukuttua yöllä.

    VastaaPoista
  3. Kuin lukisin omasta lapsestani (as you know)! :-O Myötätuntotsempit. :-)

    VastaaPoista

Kiitos että jätit kommentin <3